Amit az elvonulásokról tudni kell

Általános leírás:

Arra kérünk, hogy fegyelmezettségeddel segítsd tanítód és a szervezők munkáját, hogy mindenki a lehető legtöbbet tapasztalhassa, kaphassa az elvonulástól. Javasoljuk, hogy a belső csended felépítése érdekében ne használj mobiltelefont és más elektronikus kommunikációs eszközt (tablet, laptop, stb.). Ezeket érkezéskor egy meghatározott helyen le lehet adni. A külső kapcsolattartást minimálisra érdemes szorítani, ha a biztonságod felépítéséhez szükséges, add meg a szervező telefonszámát a családtagjaidnak, hogy szükség esetén SMS üzenetet tudjanak hagyni számodra. A cél, hogy a belő információkkal dolgozz, tehát olvasni is csak a meditációval kapcsolatban érdemes.

 

Nemes csend:

A tanítók arra kérik a résztvevőket, hogy csak a legszükségesebb esetben beszéljenek, szükséges esetben a tanítóhoz vagy a segítőkhöz forduljanak kérdéseikkel, társaikat ne zavarják meg meditációs gyakorlatukban. A dhamma előadás, vagy a személyes interjú nem jelenti a nemes csend feloldását. A beszéd ilyenkor is csak a tanítóval és nem egymással történik. A rólunk gondoskodók is tartják a csendet, kérjük őket is csak kivételes, szükséges esetben szólítsd meg.

 

Reggeli és esti chanting:

Mindkétszer különböző szövegű és hosszúságú páli szöveg recitálásáról van szó, melyhez szövegkönyvet kapnak a résztvevők érkezéskor. Ezeknek a szent szövegeknek a recitálása segíti a koncentráció mélyítését, és olyan áldott légkört teremtenek, amelyben a közösség, a szangha együttműködése is szorosabbá válik. A szövegek magyar fordításban is hozzáférhetőek.

 

Ülő meditációk:

Az elvonulásokon 40 perces/1 órás ülőmeditációkra lehet számítani. Az alaptechnika bemutatására nem kerül sor, erre az ingyenes felkészítők szolgálnak.

 

Járó meditációk:

Az elvonulásokon 40 perces/egy órás járómeditációkra lehet számítani, amelyek a Mahasi-féle hagyományvonalban a koncentráció fejlesztésének fontos részét képezik. Általában ekkor zajlanak a személyes interjúk, illetve ekkor lehet intézni ügyes-bajos dolgainkat is. Kérünk, ügyelj arra, hogy a járómeditáció idejét legfeljebb 2/3-1/3 arányban használd fel a konkrét meditáció és az egyéb dolgok intézésére. Az alaptechnika bemutatására itt már nem kerül sor, ez az ingyenes felkészítőn sajátítható el.

 

Személyes interjúk:

Nagy gondossággal készülj fel ezekre a találkozásokra, és koncentrációddal, felkészültségeddel segítsd a tanító munkáját, és ezáltal adj lehetőséget mások számára is a találkozásra. Egy résztvevő kb. 10-15 perc figyelmet tud kapni, kérlek, segítsd az időkeretek tartását azzal, hogy nem használsz fel több időt, és így nem veszel el időt másoktól. A személyes interjúk elsődleges célja, hogy a tanítvány továbbfejlődését biztosítsa a lehető leggyakorlatiasabb módon olyan információkkal, amelyeket könyvekből nem lehet megszerezni. Kérlek előzetesen jelezd, ha az interjún a külföldi tanító miatt tolmácsra van szükséged.

 

Dhamma tanítások:

Ezek a tanítások a szútták értelmezésén alapulnak. Érdemes ezekről az előadásokról jegyzeteket vezetni. A szükséges segédanyagokat megkapod érkezéskor.

 

Tudatos étkezés:

A tanítók instrukciója, hogy minden étkezést tudatosan kövess nyomon, minden falatot 30-szor rágj meg, és figyeld meg közben a tapasztalataidat, milyen testi érzetek, érzések, gondolatok, múltbéli tapasztalatok, reakciók jönnek az evés hatására. A 8 fogadalom részeként csak naponta kétszer eszünk, reggel és délben. Egész nap kávé, tea, tisztított víz áll rendelkezésre. A jelentkezési lapon jelezd, ha valamilyen diétát folytatsz, vagy valamilyen ételallergiád van.

 

8 fogadalom:

Az elvonulások ideje alatt a 8 fogadalom tartását kérik a tanítók. Ezek:

 

  1. Tartózkodom az élet elvételétől.
  2. Tartózkodom az önként nem adott dolgok elvételétől.
  3. Tartózkodom a helytelen nemi magatartástól.
  4. Tartózkodom a helytelen beszédtől.
  5. Tartózkodom a tudatmódosító, nemtörődömséghez vezető anyagok és italok használatától.
  6. Tartózkodom a helytelen időben (délután) történő evéstől.
  7. Tartózkodom a szórakozás minden formájától (tánc, éneklés, zene), ékszerek viselésétől, parfüm és más kozmetikumok használatától.
  8. Tartózkodom a magas, vagy különlegesen kényelmes fekhelyen alvástól.

Ennek megerősítésére az első napon reggel fogadalomtétel lesz.

 

Jóga, testmozgás:

Reggel 6:00-tól 7:00-ig javasolt valamilyen testmozgást végezni, és lehet jelentkezni előzetesen és ott a helyszínen is tartani valamilyen gyakorlást. Mivel ez a gyakorlás is nemes csendben történik, nem lesz lehetőséged instruálni, vagy kérdezni, csak akkor vállald a gyakorlást, ha ezt a szabályt be tudod tartani.

 

Relaxációs meditáció:

Ebéd után relaxálj, pihenj, adj időt a testednek, hogy feldolgozhassa a bevitt táplálékot. Ha nagyon álmos, fáradt vagy, ezt az időt alvásra is használhatod.

article.type-post .post-info { display: none; }